(Merk)identiteit

In Achtergrond by admin

Wij werken vanuit uw identiteit.

Identiteit wat is dat eigenlijk precies? Uw identiteit, of dat van uw bedrijf, onderneming of instelling is de kern van waaruit uw bedrijfsvoering, productontwikkeling of dienstverlening vorm krijgt.

Ontwerpen vanuit kernwaarden - Identiteit

Zeg eens eerlijk, kunt u zo, zonder na te denken, vertellen wat het DNA van uw bedrijf is? Vanuit welke waarden werkt u? Wat zijn de diepste drijfveren van waaruit uw onderneming zijn diensten levert?

Wat zijn uw kernwaarden?

Als u antwoord kunt geven op die vragen dan bent u goed bezig! Dat is de identiteit van waaruit wij willen werken. Wij willen uw DNA visueel maken door middel van grafisch ontwerp.

Een goede identiteit heeft de volgende kenmerken:

1 – Waarheid

Een goede identiteit berust op de waarheid en is geen voor marketing doeleinden verzonnen slogan. Stel uzelf de vraag zonder welke waarden / uitgangspunten uw onderneming geen recht van bestaan zou hebben!

2 – Waarde

Een goede identiteit is waardevol voor uw doelgroep, uw klanten en cliënten. Door uw DNA te communiceren naar uw doelgroep trekt u nieuwe klanten aan en vergroot u de waardering van uw bestaande klanten.

3 – Sturend

Op het moment dat de identiteit van uw bedrijf helder is, is het vrij simpel om deze kernwaarden te communiceren, extern, maar zeker ook intern. U en uw medewerkers zullen gemakkelijk vanuit deze waarden kunnen handelen.

In de markt zal gedurende de volgende jaren van alles veranderen, trends, mensen, producten, maar het DNA van uw bedrijf blijft! Als u er voor kiest ons te laten ontwerpen vanuit de kern zal het ontwerp kracht behouden.

Ontwerpen vanuit kernwaarden

Dit artikel bevat de volgende onderwerpen:
Kernwaarden vaststellen
Unique Selling Point USP
Identiteit = Kernwaarden + Unique Selling Point
Het ontwerpproces
Onze identiteit

We voegen zeer regelmatig teksten toe aan onze artikelen, kom na het lezen dus snel weer eens terug!


Kernwaarden vaststellen

De kernwaarden van uw bedrijf hoeven nooit verzonnen te worden, ze zijn een intrinsiek onderdeel van uw bedrijfsvoering.

Misschien zijn uw kernwaarden langzaamaan vergeten, in ons briefingsgesprek helpen we u ze te herinneren.

Een kernwaarde kan zijn “maatschappelijke betrokkenheid” of “goedkoop producten leveren“, de hele bedrijfsvoering krijgt vorm vanuit deze waarden.

De kernwaarden en de missie van een onderneming overlappen elkaar eigenlijk altijd. Ze zijn beide vaste waarden die niet veranderen.

Laten we een bakker als voorbeeld nemen, deze bakker heeft als kernwaarden “gezond brood bakken” en “leveren voor een redelijke prijs“.

Meer lezen over Briefingsgesprekken? >>

Terug naar inhoudsopgave >>


Unique Selling Point – USP

Het unique selling point of unique selling proposition is een onderscheidend onderdeel van uw verkoopstrategie.

Het zijn de unieke eigenschappen die het product of de dienst bijzonder maken.

Hoe zet uw onderneming of instelling zich in de markt, hoe onderscheidt het zich van de concurrentie?

Een USP is belangrijk omdat u hiermee aangeeft waarom uw klanten of cliënten voor u moeten kiezen.

De USP van onze bakker is dat hij alleen volkorenbrood verkoopt, dit past binnen zijn kernwaarden van gezond brood bakken voor een redelijke prijs. En hij onderscheidt zich hiermee van andere bakkers.

De bakker zorgt er dan voor dat hij alles weet over volkorenbrood, dit is immers zijn specialisme.

Terug naar inhoudsopgave >>


Identiteit = Kernwaarden + Unique Selling Point

Als we alle aspecten die we hier hebben besproken bij elkaar optellen komen we aan de identiteit van uw instelling of bedrijf.

Identiteit is alles wat u en uw onderneming kenmerkt. Alles wat uw bedrijfscultuur vormgeeft. Alle redenen waarom uw klanten / cliënten voor u kiezen.

Onze volkoren bakker verkoopt gezond brood tegen een goede prijs.

De bakker zorgt er voor dat zijn personeel alles weet over volkorenbrood.

In al zijn uitingen communiceert de bakker zijn identiteit!

Terug naar inhoudsopgave >>


Het ontwerpproces

Wanneer we helder hebben gekregen wat voor u de kern is, gaan we aan de slag met ons ontwerpproces.

We baseren de keuzes die we maken op de verkregen kernwaarden en uw unique selling point en creëren zo voor u een waardevol ontwerp dat uw identiteit weergeeft en versterkt.

Het kan zijn dat u op zoek bent naar een ontwerper die voor u een logo kan ontwerpen, wij gebruiken uw kernwaarden als belangrijke bouwstenen voor dit ontwerpproces.

Meer over Logo ontwerp >>

Het kan zijn dat u zoekt naar een jaarverslag ontwerper, wij gebruiken uw DNA om tot een betekenisvol jaarverslag ontwerp te komen dat de identiteit van uw instelling laat zien.

Meer over Jaarverslag ontwerp >>

Zoekt u een ontwerper die voor u uw corporate brochure kan ontwerpen? Wij kijken naar uw bedrijf en vertalen uw drijfveren naar een corporate brochure die uw visie uitstraalt.

Terug naar inhoudsopgave >>


Onze identiteit

De identiteit van Studio Huis bestaat uit:

Onze kernwaarden

KwaliteitRedelijke prijsBetrokkenheid

Wij leveren hoogwaardig grafisch ontwerp voor een zeer goede prijs. We zijn betrokken bij onze klanten en zullen ons maximaal voor ze inzetten.

Onze USP

Ontwerpproces inzichtelijk maken

We nemen de klant mee in het ontwerpproces door de verschillende keuzes die ten grondslag liggen aan het ontwerp op een open en eerlijke manier te communiceren.

Door intensief gebruik te maken van kernwaarde documenten betrekken we onze opdrachtgevers bij het ontwerpproces.

Terug naar inhoudsopgave >>

Neem Contact met ons op >>

Hoe kies je een Grafisch Ontwerper in Amsterdam? >>