Logo en huisstijl ontwikkeling

In Achtergrond, Huisstijl by admin

Zoals bij iedere opdracht beginnen we ook hier met een goed gesprek. Wij ontwerpen vanuit inhoud, het is voor ons ontzettend belangrijk om uw bedrijf goed te leren kennen.

U vertelt ons inhoudelijk over uw onderneming of instelling, hoe zet u uw bedrijf in de markt, wat is voor ú belangrijk aan uw bedrijf, hoe onderscheidt uw onderneming zich van uw concurrenten.

Naar aanleiding van deze briefing maken wij een kernwoorden / kernwaarden document, dit bestand wordt met u besproken. Na goedkeuring door u wordt dit document gebruikt als toetssteen voor het ontwerpproces.

Wat is een goede briefing? Meer weten? >>

Logo grafisch ontwerp kernwoorden
Een overzicht van de kernwoorden gebruikt bij het ontwerp voor een Logo en Huisstijl.

Bij iedere presentatie wordt dit document opnieuw besproken en worden de gemaakte keuzes getoetst aan deze Kernwaarden.

Over het algemeen komen we met 2 tot 3 ontwerpvoorstellen op basis van deze kernwoorden. Tijdens deze eerste presentatie wordt gekozen voor één van deze voorstellen.

Op basis van de feed-back die de klant geeft wordt het gekozen ontwerpvoorstel verder uitgewerkt.

Wat is het verschil tussen Grafisch Ontwerp en Grafische Vormgeving? >>


Huisstijl ontwikkeling

Wanneer het logo uitontwikkeld is kunnen we beginnen met het ontwerpen van de huisstijl.

Dit is de set van elementen die samen met het logo de uitstraling van uw bedrijf gaan vormen.

Over het algemeen bestaat een huisstijl uit een groep lettertypes die gebruikt gaan worden, een kleuren gamma, grafische vormentaal en beeldgebruik.

Al deze elementen worden gekozen vanuit de kernwaarden, alles staat in dienst over te brengen wat de identiteit van uw bedrijf vormt.

Vanuit deze elementen is het mogelijk de verschillende uitingen te produceren zoals de visitekaartjes, bebording, jaarverslag en uw website.

Voor meer uitleg en een goed gesprek neem contact met ons op >>