Visitekaartjes laten ontwerpen, ja of nee?

In Achtergrond, Huisstijl, Visitekaartjes by admin

Om mij heen van mede-ondernemers en van verschillende opdrachtgevers krijg ik wel eens de vraag of visitekaartjes nog wel van deze tijd zijn, je deelt je gegevens tenslotte vooral online via Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.

Of visitekaartjes onderdeel moeten uitmaken van je marketingmix ligt helemaal aan jezelf 🙂 …

Heb je het idee dat je je regelmatig in een positie bevindt waarin je iemand ontmoet die je contactgegevens waardevol kan vinden?

Persoonlijk ga ik nooit de deur uit zonder een aantal visitekaartjes op zak, je weet maar nooit wanneer het van pas komt.

Het kunnen uitdelen van visitekaartjes is voor mij een extra mogelijkheid acquisitie te doen op onverwachte momenten, tijdens Koningsdag bijvoorbeeld of op een verjaardag!

Wie gaat er trouwens naar een beurs of netwerkbijeenkomst zonder visitekaartjes?

Door je gesprekspartner je visitekaartje te geven toon je waardering voor het gesprek en geef je deze persoon een mooie herinnering aan deze ontmoeting.

Visitekaartjes laten ontwerpen, ja of nee?

Naast je contactgegevens geef je met je visitekaartje ook een eerste indruk van de onderneming af, een goed logo en prettige huisstijl presenteren je bedrijf op een professionele manier.

Voor ons hoort het visitekaartje standaard tot de huisstijl die we voor onze klanten ontwikkelen, we zorgen er echter wel voor dat het een “sprekend” kaartje wordt, passend bij de identiteit van het bedrijf.

Drie visitekaartjes
Drie visitekaartjes ontworpen door grafisch ontwerp Studio Huis.

Een goed visitekaartje is een kaartje dat onthouden wordt, met een uitgesproken kleur, opvallend beeldgebruik of een bijzondere vorm!

Zorg er voor dat het visitekaartje een professionele uitstraling heeft, investeer daarom in het ontwerp van een goed logo en een professionele huisstijl!

Meer weten over Logo en huisstijl ontwikkeling? Lees hier! >>